KONTAKT   |   A-Å INDEKS   |   SITEMAP   |   PRINT SIDEN
 
   

PROCEDURER FOR AT OPSIGE

Alle parter vinder, når en opsigelse sker så værdigt som muligt. De opsagte medarbejdere glemmer med tiden opsigelsen - men aldrig måden, de blev opsagt på.

 

En procedure for respektfulde opsigelser sikrer en ensartet og gennemarbejdet proces - hver gang.

Uanset din virksomheds størrelse bør I have en procedure for, hvordan I opsiger medarbejdere. Jeres udbytte bliver "Good Will" ambassadører:

Den opsagte taler pænt om dig og din virksomhed, når personen oplever en fair og respektfuld opsigelse.
Kollegaer, der føler at den opsagte har fået en ordentlig behandling, forbliver trygge og effektive.
Dit og virksomhedens omdømme stiger. Det tiltrækker dygtige og attraktive medarbejdere.


Opsigelser og omdømme hænger sammen!

Dit og virksomhedens omdømme handler altså om, hvordan du opsiger medarbejdere og hvad andre - kollegaer, venner, kunder og leverandører - siger og mener. Derfor har du ikke råd til ”badwill-ambassadører”, slet ikke når du ved at handle anderledes kan skabe ”goodwill-ambassadører” i stedet.

Det er tid til at udarbejde kort, velovervejet og nedskrevet procedure for, hvordan en opsigelsesproces skal foregå i din virksomhed.

 

En god procedure består af, hvordan og hvornår du handler indenfor disse fire faser:
1. Beslutning om opsigelsen
2. Forberedelse til opsigelsen
3. Samtalen, hvor opsigelsen sker
4. Afslutning efter opsigelsen